Nieuwe artikelen

Hoe downtime in woningbouw te verminderen?

Stilstand in de bouw kan tijd en geld verspillen. Wanneer een machine niet werkt, kan dit gevolgen hebben voor andere nauw verwante activiteiten. Dit vermindert de productiviteit en verlaagt de potentiële winst. Met dat in gedachten, zijn hier enkele manieren om downtime in de bouw te minimaliseren.

1. Bereid u voor op onbeheersbare uitvaltijd

Sommige vertragingen van uitvaltijd zijn buiten de controle van aannemers. Hoewel ze ze niet kunnen voorkomen, kunnen ze zich erop voorbereiden. Deze onderbrekingen kunnen het volgende omvatten:

  • Werknemers die werk missen vanwege ziekte, vertraging of planningsfouten

  • Vertragingen in de levering van leveranciers

  • Beperkte reserveonderdelen beschikbaar

  • Reparaties als gevolg van misbruik van de machine door werknemers

Om deze risico’s te helpen verminderen, moet u een oproepkracht hebben om afwezige teamleden. Werk in wat extra bufferruimte in de planning. Op die manier zullen eventuele problemen de projectdeadline niet verlengen. Probeer ook vooruit te werken. Bestel van tevoren benodigdheden en train medewerkers om op de eerste dag machines te bedienen.

2. Zet efficiënte managers in

Het hebben van de juiste supervisor kan een project succesvoller maken. Ze moeten in staat zijn om effectief te communiceren met en leiding te geven aan het team. Als ze ongeorganiseerd zijn, kan dit op de werknemers afslijten en een minder efficiënt proces creëren.

In plaats daarvan zorgt het hebben van efficiëntiegerichte managers ervoor dat taken snel worden voltooid. Hier zijn een paar essentiële vaardigheden die managers moeten hebben:

  • Tijdbeheer

  • Delegeren

  • Teamwerk

  • Probleemoplossen

  • Flexibiliteit

3. Blijf op de hoogte van het juiste onderhoud

Zorg ervoor dat uw medewerkers voldoende zijn opgeleid in het onderhoud van de machines die ze bedienen. Zonder goed onderhoud kunnen deze machines te maken krijgen met schade of voortijdige slijtage. Regelmatige inspecties helpen storingen aan apparatuur te voorkomen die tot projectvertragingen leiden. Ook kun je een professioneel bouwkundig rapport opstellen waardoor je inzicht krijgt in problemen van je woningen. Vervolgens kan je stappen ondernemen om deze op te lossen.

Reinig en smeer alle machines regelmatig om ze in topvorm te houden. Houd eventuele service-evaluaties of reparaties bij. Let bovendien op de brandstofniveaus om problemen in een vroeg stadium op te merken. Nadat de machine is schoongemaakt, moet u ervoor zorgen dat alle medewerkers volledig weten hoe ze deze moeten bedienen.

4. Wees voorbereid met back-upplannen

Vaak hebben aannemers één hoofdplan om het project te verplaatsen. Mogelijk hebben ze de kritieke taken in kaart gebracht die in een bepaalde volgorde moeten worden voltooid. Als echter één ding vertraging oploopt, ontstaat er een sneeuwbaleffect.

Zoek manieren om meerdere manieren te hebben om de opdracht af te ronden. Een ding om op voor te bereiden is het falen van apparatuur. Toegang hebben tot back-upmachines of extra batterijen. Zorg ook voor een plan om alternatieve benodigdheden te krijgen als een leverancier er niet doorheen komt.

5. Plan stilstand van apparatuur in

Machines hebben tijd nodig om af te koelen. Dit voorkomt dat ze sneller kapot gaan. Fiets daarom door de apparatuur en geef ze allemaal even veel als je kunt. Gebruik ook slechts zoveel machines als nodig is voor de klus.

Verwaarloos ook de staat van uw reserveonderdelen niet. Voer de nodige reparaties uit, zodat ze in geval van nood altijd klaar zijn voor gebruik met uw primaire middelen.

6. Houd rekening met het weer

Het weer is een andere oncontroleerbare factor waarop bouwers zich moeten voorbereiden. Zwaar weer vertraagt projecten door langere vrije tijd voor werknemers. Het kan ook onbedekte structuren beschadigen, zoals framing. Blootgestelde houten elementen zijn ook vatbaar voor rotten na hevige regenval.

Om deze problemen te voorkomen, moet u de plaatselijke weerberichten volgen. Plan ook vooruit door structuren als vanzelfsprekend te dekken, of door proactief de planning van medewerkers te herschikken.

 

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op kennisruimte.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Een krachtige A3 printer inzetten als betrouwbare bedrijfsprinter

In elke professionele werkomgeving is betrouwbaarheid een van de belangrijkste factoren. Bedrijven hebben apparatuur nodig die soepel draait, weinig onderhoud vraagt en altijd klaarstaat wanneer dat nodig is. Printoplossingen vormen daarop geen uitzondering. Een A3 printer is bij uitstek geschikt voor organisaties die behoefte hebben aan flexibiliteit, hoge afdrukkwaliteit en efficiëntie. Deze krachtige printers zijn ontworpen om intensief gebruik aan te kunnen en vormen daarmee de ideale basis voor een betrouwbare kantoorinfrastructuur. Waarom een A3 printer een slimme investering is Een A3 printer onderscheidt zich door zijn veelzijdigheid. Waar standaard A4-printers vooral geschikt zijn voor alledaagse documenten, biedt een A3 printer de mogelijkheid om grotere formaten te printen, zoals technische tekeningen, posters, bouwplannen of presentatiemateriaal. Dit maakt het apparaat bijzonder interessant voor bedrijven in de bouw, architectuur, marketing of ontwerpsector, maar ook voor organisaties die simpelweg meer flexibiliteit willen in hun dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast is een moderne A3 printer niet

Gepubliceerd door Kennisruimte.nl