Kennisruimte
Image default
Marketing

5 manieren om uw Tuincentrum Marketing te laten opvallen

5 manieren om uw Tuincentrum Marketing te laten opvallen

 

In een tijdperk van te veel informatie is niets essentiëler dan beknopte en relevante inhoud als het gaat om de marketing van uw tuincentrum. Of u nu een nieuwe campagne lanceert of een bestaande opfrist, met goede marketing kunt u zich onderscheiden van de concurrentie. Het maakt niet uit hoe mooi uw centrum is of hoeveel functies u heeft – als niemand het weet, zal uw bedrijf niet gedijen. Nogmaals, de sleutel tot succesvolle marketing is relevantie. Uw potentiële klanten hebben al tal van opties als het gaat om het kopen van planten en andere tuinaccessoires. Als u wilt dat ze de uwe boven alle andere kiezen, moet u ze een reden geven waarom ze bij u zouden moeten winkelen in plaats van bij een van uw concurrenten.

 

Ga in gesprek

Heeft u er ooit aan gedacht iemand in te schakelen voor uw tuincentrum marketing? In marketing is het belangrijk te onthouden dat u tegen mensen spreekt, niet tegen robots. En ervaren marketeers weten dat maar al te goed. Klanten willen geen reclame horen, ze willen deel uitmaken van een gesprek. Dit betekent niet dat u traditionele marketingstrategieën helemaal moet opgeven. Het betekent alleen dat u ze moet gebruiken op een manier die gevoelig is voor de behoeften van uw klanten. Als u niet zeker weet waar u moet beginnen, probeer dan eens te luisteren naar sociale media of kijk eens naar Garden Connect. Kijk naar het soort discussies dat uw klanten voeren op sociale media en kijk of u daar op een zinvolle manier aan kunt bijdragen.

 

Ken uw publiek

Mensen houden er niet van om te worden verkocht; ze houden ervan om betrokken te zijn. Dat is de reden waarom elke andere marketingstrategie op deze lijst erop gericht is uw publiek met u te laten communiceren en niet alleen passief uw marketing te accepteren. Betrokkenheid met uw klanten is een tweerichtingsverkeer, dat wel. Als u wilt dat ze zich met u engageren, moet u zich eerst met hen engageren. U kunt dit op een aantal manieren doen. Ten eerste, gebruik de website van uw winkel om uw winkel en uw producten te laten zien. Zorg ervoor dat u ook informatie geeft over waar klanten uw winkel kunnen vinden.

 

Stel doelen.

Als u geen duidelijk idee heeft van wat u wilt bereiken met uw tuincentrum marketing strategie, dan is er een goede kans dat u er helemaal niet in zult slagen. Het stellen van doelen zal u helpen gefocust te blijven op wat het belangrijkste is en zal u helpen op koers te blijven. Voordat u begint, moet u het volgende begrijpen: Waarom is marketing überhaupt belangrijk voor uw tuincentrum? Welke specifieke doelstellingen probeert u te bereiken? Wie probeert u te bereiken?

 

Begin met een audit.

Voordat u nieuwe marketingcampagnes gaat opzetten, moet u een stap terug doen en naar het landschap kijken. U moet begrijpen hoe uw klanten u momenteel vinden en waar ze waarschijnlijk uw concurrenten zien. Wanneer u de marketing van uw concurrenten bekijkt, moet u naar meer kijken dan alleen hun advertenties. Je moet ook een kijkje nemen op waar ze het plaatsen van hun advertenties.

 

Gebruik Video Marketing.

Een andere geweldige marketing strategie voor tuincentra is het toevoegen van video-inhoud aan uw website en sociale media pagina’s. Videomarketing wordt steeds populairder omdat het zo veel kan doen. Niet alleen kan video de betrokkenheid van klanten verhogen, maar het kan u ook helpen hoger te scoren in de resultaten van zoekmachines. Als u niet over de middelen beschikt om uw eigen video’s te maken, probeer dan Patreon. Het is een platform dat mensen die graag content maken verbindt met mensen die dit willen ondersteunen.

 

Betaald adverteren.

Voor veel tuincentrumhouders zijn betaalde marketingcampagnes een essentieel onderdeel van de groei van hun bedrijf. Betaalde reclame kan u helpen om snel en efficiënt bekendheid te geven aan uw winkel. Er zijn een paar verschillende betaalde reclame platforms die er zijn. Enkele van de meest voorkomende zijn Google Ads, Facebook Ads, en Google Shopping. Met elk van deze, hoewel, moet u een aantal eerste analyse en optimalisatie te doen om ervoor te zorgen dat u de meeste bang voor je buck. U moet ook een budget hebben, wat voor veel tuincentrumhouders een eng iets kan lijken.