Kennisruimte
Image default
Zakelijk

Kaarten sturen aan je zakelijke relaties

Als bedrijf is het zaak dat je continu blijft werken aan klantenbinding. Door dit op een persoonlijke manier te doen, zorg je ervoor dat bestaande klanten met je willen blijven werken en het kan je zelf nieuwe klanten opleveren. Kaarten sturen is nog steeds een goede manier van relaties opbouwen, juist omdat het een persoonlijke manier is om contact te houden en zakelijke banden te versterken.

 

Persoonlijk

Die persoonlijke touch is nu precies waar men naar op zoek is. Een kaartje laat zien dat iemand aan je denkt en dat wordt ook op zakelijk gebied zeer gewaardeerd. Schrijf je er zelf een persoonlijke boodschap op, dan zal de impact nog groter zijn. Bestaande klanten zullen het fijn vinden om te lezen dat jij dankbaar bent voor jullie samenwerking. Je kunt ook de mooie resultaten benoemen die jullie samen hebben behaald en zo motiveren om in de toekomst meer van deze resultaten te gaan behalen.

 

In beeld blijven

Kaarten sturen aan je zakelijke relaties zorgt er ook voor dat je in beeld blijft bij je klanten. Misschien heeft een klant al een tijdje geen bestelling meer gedaan of niets laten horen. Door met een kaartje eraan te herinneren dat jouw bedrijf nog steeds producten of diensten levert waar die klant gebruik van kan maken en dat jullie eerder fijn hebben samengewerkt, zal hij of zij wellicht weer contact opnemen.

 

Wees creatief

Om bestaande klanten te laten zien dat je blij met hen bent en voormalige klanten eraan te herinneren dat je nog steeds aan ze denkt, is het dus goed om op te vallen met jouw kaartje. Dat doe je natuurlijk al door persoonlijk te zien, maar een beetje creativiteit kan ook een hoop doen. Hiermee maak je de kans groter dat jouw kaartje een mooie plek in het kantoor krijgt en niet onderop een stapel post belandt. Je kunt creatief zijn met beeld (een mooi design, een goede foto,…) en met taal (een passende quote of een leuk grapje), of door een klein cadeautje toe te voegen. Ben je hier zelf niet zo goed in, dan kun je het ook uitbesteden.