Volkswagen kwam wereldwijd in opspraak nadat in 2015 in de Verenigde Staten werd ontdekt dat de dieselmotoren met behulp van software alleen aan de milieueisen voldoen als de wagen wordt getest. Dit heeft geleid tot een complete reveolutie binnen VW. De ambitie is nu om marktleider in duurzame elektrische auto’s te worden.
DieselschandaalOp 18 september 2015 barstte de bom: de Amerikaanse milieu-autoriteiten maakten bekend dat Volkswagen sjoemelt met de hoeveelheid schadelijke stoffen die zijn dieselauto’s uitstoten. De sjoemelsoftware, waar het wereldwijde dieselschandaal om draait, zorgt ervoor dat de uitstoot van gassen en fijnstof, zoals stikstofoxiden (NOx), binnen de normen blijft in een testsituatie, maar toeneemt als de auto zich op de weg begeeft. De software van de motor kan herkennen dat er sprake is van een testsituatie en schakelt dan systemen in die de uitstoot zuiveren. Als de auto op de weg rijdt, schakelen deze systemen uit. Zo wordt bijvoorbeeld bespaard op de vloeistof Adblue, die stikstofoxiden afbreekt.
Elektrische AmbitieVolkswagen streeft er naar dat in 2030 70 procent van de modellen 100% elektrisch worden aangedreven. Het wil zichzelf profileren als fabrikant van ‘de beste elektrische auto’s’. Het komende decennium zet Volkswagen volop in op het uitbreiden van het elektrische aanbod. Er wordt € 60 miljard geïnvesteerd. Zo komt er ieder jaar minimaal één nieuw elektrisch model uit. Dit jaar komen de ID5 en ID6, in 2022 verschijnt de productieversie van de ID Buzz en weer een jaar later komt de productieversie van de ID Space Vizzion. Bekende modellen met een brandstofmotor blijven gewoon leverbaar. Ze worden wel steeds meer uitgerust met een plug-in hybride aandrijving. Volkswagen Modellen van nu
Volkswagens staan bekend om de goede prijs/kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid, hoogwaardige afwerking en – bij meer recente modellen – hun complete standaarduitrusting. Oudere modellen waren standaard vaak kariger uitgerust.
De meeste Nederlandse Volkswagens rijden nu nog op benzine, maar elektrische-modellen zijn sterk in opkomst. Populaire modellen zijn de: PoloDe Volkswagen Polo is één van de meest populaire auto’s in Nederland. De nieuwste Volkswagen Polo is rijk uitgerust. Het instapmodel beschikt al over een uitgebreid multimediasysteem en veiligheidssystemen als voetgangersherkenning, afstandswaarschuwings- en noodremsysteem. Volkswagen Polo Private Lease is de manier om een nieuwe voordelig in een Volkswagen Polo te rijden. ID3De ID3 is de eerste auto uit de elektrische ID reeks van Volkswagen. De reeks waarmee Volkswagen elektrisch rijden voor het grote publiek mogelijk wil maken. De ID3 is een betaalbare en betrouwbare elektrische Volkswagen met een modern design. Betaalbaar en zorgeloos elektrisch is mogelijk via Volkswagen ID3 Private Lease. UPDe Volkswagen Up is dé perfecte stadsauto door zijn kleine formaat. Tegelijkertijd is de Up! een model dat zich qua rijgedrag en veiligheidsvoorzieningen kan meten met modellen van een maatje groter. Hierdoor is de auto ook comfortabel voor lange afstanden. Stadsauto’s zijn populair in het private lease aanbod. Volkswagen UP Private Lease doet het al jaren goed. Elektrisch LeasenElektrisch leasen is met een opmars bezig. Als eerste in de zakelijk markt. Hierbij speelde het belastingvoordeel een grote rol. Maar nu groeit de de populariteit van de Private Lease Elektrische Auto ook snel onder particulieren. Mede door een subsidieregeling is het niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de portemonnee.
|
https://leaseauto.nl/private-lease/volkswagen/ |