Kennisruimte
Image default
Aanbiedingen

Hoe u uw kerncompetentie definieert

prijs website laten maken

Vandaag wil ik het hebben over een van de meest bruikbare vaardigheden van een goede bedrijfsleider: het vermogen om uit de vertrouwde context te komen. Vaak is er geen mogelijkheid om te stoppen en uw bedrijf vanuit een andere hoek te bekijken – die van een persoon die niets van de FMCG-markt begrijpt of de fijne kneepjes van schoonheidssalons niet begrijpt. Een persoon die in staat is om duidelijke tegenstrijdigheden binnen een bedrijfsstructuur met een schone blik te herkennen. Een persoon wiens voornaamste interesse ligt bij het duidelijke en eenvoudige ontwerp van het systeem.

Je kunt natuurlijk niet in alles en voor iedereen een professional zijn. Maar om uw kerncompetentie te definiëren, moet u uit de context komen. U moet voor een bepaalde tijd dezelfde manager en ontwerper worden om uw apparaat te kunnen onderzoeken en uw doel te begrijpen.

Enkele maanden geleden ontmoette ik een geweldig persoon, een professional met een hoofdletter, die al een aantal jaren zijn eigen bedrijfsproject heeft ontwikkeld. Toen we elkaar ontmoetten, merkte ik dat hij hetzelfde probleem had. Hij produceert een absoluut uniek en onnavolgbaar product, maar hij kan het doel ervan niet duidelijk formuleren en beschrijven. Om zijn eigen dienst te verkopen, moet hij 1,5 uur van mijn en zijn tijd besteden aan het uitleggen – wat, waarom en hoe.

En er zijn miljoenen van dergelijke ondernemers.

Dit komt omdat velen van ons het moeilijk vinden om van buitenaf naar ons werk te kijken en te begrijpen wat het nummer 1 is. Daarom ontwikkelt het bedrijf zich niet zo dynamisch als we zouden willen. De verkeerde medewerkers komen. Klanten kunnen onze exclusiviteit op geen enkele manier begrijpen.

Daarom wil ik een eenvoudig algoritme met u delen.

Hoe u van buitenaf naar uzelf kunt kijken en uw kerncompetentie kunt definiëren:

  1. Maak 3-4 uur vrij in je schema om van buitenaf naar jezelf te kijken. Over het algemeen beter 2-3 dagen.
  2. Denk aan 3-5 situaties met klanten waarin u het meest effectief en efficiënt was – de meest memorabele deals, de meest ongelooflijke beslissingen. Pak een vel papier en beschrijf ze. Leg gewoon de details vast. Beleef deze evenementen opnieuw. Stel je voor dat je daar bent. Hoe meer kleine details u zich kunt herinneren, hoe beter het resultaat uiteindelijk zal zijn.
  3. Beschrijf het type van uw klanten, rekening houdend met hun mogelijke psychotype, leeftijd, sociale status, werk, waarden, hobby’s. Er zou een specifieke persoon voor je moeten verschijnen die leeft, lacht, verdrietig is en werkt, en geen droge persing van statistische gegevens.
  4. Herstel voor jezelf die kwaliteiten van producten die je vangen. Beschrijf ze. Probeer eerlijk de vraag te beantwoorden wat u precies naar hen trekt en waarom ze dat precies zijn. Welk probleem, belangrijk voor uw klant en u, lossen zij op. Welke functionele en psychologische kenmerken zijn nodig en voldoende om te voldoen aan de belangrijkste vraag van uw cliënt?
  5. Kijk in deze situaties nu eens los van jezelf. En beantwoord de vraag, wat is uw belangrijkste specialisatie. Wat je altijd hebt gedaan, doet en zal doen, zelfs als het geld je niet meer betaalt. Waar is uw professionele succes op gebaseerd? Misschien ben jij de beste in het maken van nieuwe designproducten. Of je ziet de bottlenecks in het systeem en vind heel snel en nauwkeurig de juiste mensen. Het is uw taak om uw belangrijkste functionele specialisatie te identificeren. Het is niet gemakkelijk om het zelf te doen. Maar met voldoende zelfdiscipline is dit een oplosbare taak van hoge complexiteit.
  6. Zodra alle antwoorden zijn ontvangen, probeert u een duidelijke en beknopte zin te formuleren die uw belangrijkste specialisatie beschrijft. Voor het gebruiksgemak geef ik een zinsnede sjabloon: “Schrijf … (een portret van een belangrijk klant- / productprofiel) zodat ze beslissen … (het verzoek van uw klanten) … door een dienst te verlenen (of werk uit te voeren) … (functioneel specialisatie) “.

En laat het verlaten van de context uw gebruikelijke hulpmiddel worden om de vector van uw beweging te verduidelijken en te versterken.

https://www.webdeveloper.today/2022/12/time-out-publishing-large-site-into.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html