Vergroot uw bereik met een eigen app

Zeker bedrijven die een band met hun doelgroep op willen bouwen, die aan branding willen doen en klanten efficiency willen bieden, kiezen voor het (laten) ontwikkelen van een app. Stel je hebt een sportschool. Met een app kunnen de klanten bijvoorbeeld lessen reserveren of de trainingsresultaten van een bepaalde periode vergelijken. Stel je hebt een verzekeringskantoor en een van de klanten koopt op zaterdag een scooter. Lastig, want doorgaans lukt het niet op die dag die scooter te verzekeren. Met een app zou je bijvoorbeeld tijdelijke dekking kunnen bieden of kunnen klanten in geval van schade meteen de gegevens doorgeven, inclusief foto’s en ongeacht wanneer het ongeval plaats heeft gevonden. 

Een app laten maken of zelf proberen een app te ontwikkelen, waarom zou je dat eigenlijk (laten) doen? Stel je hebt een bedrijf, biedt een app dan echt meerwaarde of is een actuele website meer dan voldoende? En kun je zelf een app ontwikkelen of ben je daar echt de hulp van een professional voor nodig?

Bewezen is dat een app van toegevoegde waarde kan zijn voor zakelijke toepassingen. Zo kan een bedrijfsapp bepaalde processen binnen een onderneming behoorlijk versnellen en dus verbeteren. Het kan als ondersteuning voor buitendienstmedewerkers fungeren en kan het informatie verschaffen aan klanten. Een app maakt dat je bedrijf zowel op de telefoon als op de computer zo optimaal mogelijk gepresenteerd kan worden; de waarde van een merk of bedrijf kan er behoorlijk mee vergroot worden. 

Je zou kunnen stellen dat een app een belangrijk middel is om zo optimaal mogelijk te communiceren met klanten. Overigens geldt wel dat de app de website niet vervangt. Beide zullen actueel moeten zijn. Een app kun je in principe – mits er kennis van zaken is- zelf maken of ontwikkelen. Laten maken of laten ontwikkelen is wellicht een beter idee. Professionals beschikken bijvoorbeeld over systemen waarmee je als bedrijf middels een handeling zowel de app, de website als ook de social-media kanalen bij kunt houden. Een app kan bovendien je website ontlasten. Doorgaans is een website vooral commercieel bedoeld en wordt die gebruikt door aspirant-klanten. De app zal vaker gebruikt worden door mensen die al klant zijn.