Bijles van De Bijlesmeester als basis

Negentig van de ouders ondersteunen hun kinderen pas met bijles nadat er al een achterstand is opgelopen. Zonde! Dat is net als het uitstellen van een bezoek aan de dokter, terwijl je steeds meer last krijgt van je knie. Op die manier blijf je er maar mee doorlopen en wordt het voor de dokter lastiger om je te helpen! Bijles is niet bedoeld als hulp bij achterstanden, bijles is efficiënte ondersteuning bij leren. Door de Individuele begeleiding kan jouw kind al zijn/haar vragen stellen en wordt er gewerkt op een manier die goed bij hem/haar aansluit.

Door een aantal uurtjes per week te werken aan het vak of de vakken waar jouw kind hulp bij kan gebruiken voorkom je problemen in plaats van dat je erop wacht. Op deze manier wordt school zoals het hoort te zijn: leuk :).

De Bijlesmeester verzorgt bijles en huiswerkbegeleiding aan huis door heel Nederland. Voor zowel de vakken op basisschool en middelbare school hebben wij de juiste begeleiding. Vertel ons in een kennismakingsgesprek de wensen van jouw kind en wij zorgen ervoor dat de ideale bijlesmeester of juf jouw kind gaat helpen.

Naast Nederland verzorgen wij ook bijlessen aan huis in België! Neem vandaag nog vrijblijvend contact met ons op en binnen een week kan de eerste bijles gepland staan.

https://debijlesmeester.nl

Wat is VPN en waar wordt het voor gebruikt

VPN is de afkorting van Virtual Private Network, is een veilige verbinding tussen het internet en je computer. Iedere internetaansluiting heeft een uniek IP-adres. Dit is een identificatiecode van de internetverbinding en is gekoppeld aan je eigen naam en adres. Hierdoor ben je altijd online te traceren en is je internetgedrag door derden terug herleiden. Door gebruik van een VPN verbinding zal al het dataverkeer worden versleuteld en via een beveiligde verbinding naar een externe server worden verzonden. Vanuit deze server gaat het dataverkeer naar het internet waardoor het IP-adres veranderd en niet meer gekoppeld zal zijn aan je eigen computer.

 

Waar gebruik je een VPN voor

Een VPN-verbinding geeft verschillende voordelen aan de gebruiker. Het is verhoogd de veiligheid omdat het de data beschermd tegen hackers of overheidsdiensten die de data willen onderscheppen. Andere partijen kunnen je identiteit en locatie niet meer achterhalen. Internet is niet in ieder land vrij toegankelijk. Door een VPN-verbinding in een bepaald land te gebruiken, maak je gebruik van het internet in dat land alsof je computer hier zelf staat. Hierdoor zal online censuur, beperkingen op sociale media en beperking van een streamingdienst opgeheven. Vanuit Nederland krijg je toegang tot diensten en websites die met een eigen IP-adres niet bereikbaar zijn. Een goed voorbeeld is de Amerikaanse versie van de streamingdienst Netflix.

Grote (sociale) netwerken zoals Twitter, Facebook en Google verzamelen steeds meer data over individuele gebruikers en verkopen deze informatie aan andere partijen. Door VPN is het voor de bedrijven niet mogelijk om een privédossier op te bouwen.

Wat zijn de effecten van huiswerkbegeleiding of huiswerk?

Aanzienlijke aantallen middelbare scholieren krijgen aanvullende hulp van privé-docenten oftwel een huiswerkinstituut. Dit vereist een zekere mate van tijd, betrokkenheid en soms een aanzienlijke financiële investering. Dus maakt het ontvangen van externe lessen een verschil uit voor de academische uitkomsten voor studenten?

De voors en tegens van het inschakelen van huiswerkbegeleiding

Aan de ene kant heeft extern onderwijs de potentie om leergebieden te identificeren en te corrigeren waar een student mee worstelt. Een bijles docent kan het leren aanpassen aan de behoeften van een student in plaats van aan de collectieve behoeften van een volledig klaslokaal.

Collegezaken kunnen doelgericht en intensief zijn. Dit geeft studenten die worstelen met de kans om inhoud onder de knie te krijgen, en degenen die beter willen presteren, een grotere kans om hun doelen te bereiken.

Gesponsord door de juiste persoon, kan bijles nuttig zijn op meerdere niveaus. Individuele collegegeldsessies worden echter vaak op wekelijkse of tweewekelijkse basis georganiseerd, wat de directheid van de interactie vermindert en bijgevolg de impact van snelle, constructieve feedback vermindert.

Docenten zijn misschien slecht gekwalificeerd, waardoor inhoudelijke kennis wordt aangetast en de student in gevaar komt in plaats van in een versterkte positie. Afhankelijkheid van een huiswerkebgeleider kan ook een nadeel zijn, omdat studenten steeds minder voor zichzelf doen. Ze kunnen zelfs de eenvoudige taken van kritisch denken, probleemoplossing en brainstormen overlaten aan de studiebegeleider.

De langdurige gevolgen van een dergelijke afhankelijkheid kunnen het succes in de naschoolse jaren belemmeren.

Dus hoe weet een student of ouder wanneer ze studiebegeleiding nodig hebben?

Een student die slecht presteert in een bepaald onderwerp, moet eerst hulp zoeken bij de docent in de klas. Er gaat niets boven de goed opgeleide, gerichte instructie van hun leraar, die waarschijnlijk bekend is met hun vroegere en huidige competenties, de leerplanvereisten en andere beïnvloedende factoren.

Als een dergelijke instructie niet kan worden verkregen, kan de student hulp van buitenaf zoeken. De collegesessie zou echter moeten repliceren wat er in de klas gebeurt, waarbij de student bekwaam, bevoegd en onafhankelijk moet leren. Als er een groeiende afhankelijkheid van de bijles docent is, tot het punt waarop de voltooiing van een taak wordt uitgesteld tot de vergadering met een bijles docent, dan is het misschien tijd om opnieuw te evalueren.

Zowel ouders als studenten moeten begrijpen dat collegegeld inderdaad onmiddellijke academische resultaten kan helpen, maar tegen welke kosten? Als de sessie een luie, hulpbehoevende student is die voortdurend ondersteuning nodig heeft, dan is het misschien tijd om zich af te vragen of de collegesessies zijn uitgerust of enerverend.

Goed gekwalificeerde docenten kunnen een nuttig hulpmiddel zijn als er een unieke zorg is, zoals een gebrek aan basiskennis, ongedisciplineerde studiemethoden of als de student de lestijd op school heeft gemist. In dergelijke gevallen kan de hulp van een mentor van onschatbare waarde zijn, door essentiële individuele hulp te bieden die een kritisch verschil kan maken.

De huiswerkbegeleider kan worden gebruikt om ‘de kloof te overbruggen’, maar het blijft de taak van de student om een ​​actieve rol te spelen bij het beheersen van de inhoud en vaardigheden die nodig zijn voor succes. De rol van de studiebegeleider moet er een zijn van beoordeling, monitoring en assistentie, niet om over te nemen en perfect.

Bovendien zijn hedendaagse leraren vaak tijdgebonden, houden ze zich geregeld bezig met de behoeften van een klas en missen ze de nuances van de behoefte die individuele studenten ervaren. Het ontvangen van geïndividualiseerde hulp kan de wereld van verschil maken voor sommige studenten, als ze persoonlijke verzorging nodig hebben om hen te helpen de eindstreep te halen.

Met dit in gedachten is voor veel studenten die de hulp van een mentor inroepen, het allerbelangrijkste ATAR hun uiteindelijke doel. De ATAR is de valuta die ze zullen gebruiken om hen te helpen bij het kopen van hun favoriete universitaire cursussen. Het gebruik van een mentor kan helpen om die competitieve score te bereiken en kan de “juiste” koers verzekeren.

Naast dit, moeten individuele studenten zich houden aan persoonlijke hoge normen, zoals tertiaire studie vereist doorlopend leren, onafhankelijke onderzoeksvaardigheden en inzichtelijke probleemoplossing. Hoewel de huiswerkbegeleider kan helpen met het korte termijn doel om de hoge ATAR te bereiken, moet de vraag gesteld worden: verbeteren ze de algehele studievaardigheden en kennisbeheer? Tot slot, voor sommige studenten kan het extra werk dat door een mentor wordt opgelegd, bijdragen aan de druk en angst van een toch al zwaar belastend jaar op school.

Veel zal afhangen van de drive en het initiatief van de student en van de capaciteiten en expertise van de bijles docent.