Ken je klant en de loyaliteit

Zonder klanten geen winkel! Dat is wel een bekende spreuk binnen de winkeliers wereld en is pure waarheid. Klanten zijn ontzettend belangrijk voor winkels, aangezien er anders niks verkocht wordt en de zaak niet kan blijven bestaan. Een inzicht in jouw klanten is daarbij heel erg handig en zeker de moeite waard om te overwegen om achter te komen. Verkopen kunnen stijgen als je goed weet waar jouw (potentiele) klanten naar op zoek zijn en wat de interesses zijn. Daarnaast is het belangrijk om te weten hoeveel personen dagelijks jouw winkel bezoeken en hoeveel jouw winkel overslaan. Het onderzoeken hiernaar heet retail analytics. Dit is een erg handige manier om achter bepaalde gegevens te komen van jouw klanten in de wereld van retail.

Op deze manier is het gedrag van de klanten te zien en dat kan dan onderzocht worden. Een bedrijf die deze diensten aanbiedt is Crumbbase. Crumbbase heeft speciale systemen ontwikkelt om (potentiele) klanten te kunnen volgen en het eventuele gedrag te herkennen. De looplijnen, de tijd dat ze aanwezig zijn in een winkel en of er werkelijk een aankoop wordt gedaan valt te zien met het systeem van Crumbbase. Het systeem werkt door middel van Wi-Fi sensoren die het signaal oppakken van smartphones van klanten. De Wi-Fi van de klant moet wel ingeschakeld zijn om daadwerkelijk onderzoeken te kunnen doen, dus dat blijft het enigste wat het onderzoek niet valide kan maken.

Met deze techniek valt ook de winkel loyaliteit te meten van de klanten. Komen ze terug? Doen ze vaak aankopen bij jou of de concurrent? Dit is natuurlijk een erg fijne manier om inzicht te krijgen in de belevingswereld van de bezoekers en kan van groot belang zijn voor jouw toekomstige verkopen!

Dit is een erg handig systeem, aangezien je een goed overzicht krijgt in de bezoekers en passanten. Als winkelier zijnde is dit erg belangrijk, dus ken je klanten en overweeg deze optie!

 

http://www.crumbbase.nl/