Squash met vrienden | www.qss-squash.nl

De squashbanen zijn breder maar korter, en zijn 21 voet breed (slechts 1 voet breder), maar slechts 32 voet lang (8 voet korter dan een racquetballbaan), en slechts 15 voet hoog (5 voet lager).

De hoogte is een probleem, want als de bal het plafond raakt in squash dan is het uit. Echter, de bal mag wel het plafond raken bij racquetball.

Dit artikel is geschreven door Quality Squash Stores, een squash webshop in Nederland en België.

Tin V Geen Tin
Bij squash heeft het hof een ‘blik’. Dit is de metalen strip aan de basis van de voorwand. Als de bal deze raakt dan is het schot eruit. Dit betekent dat er altijd een beetje hoogte op elke squash-shot moet zijn om boven deze markering te raken.

Er is geen blik op een racquetballbaan. Dit betekent dat er op de voorwand, net boven de vloer, extreem laag kan worden geschoten. Hard kills in racquetball vaak nauwelijks het speelveld van de vloer verlaten.

Rackets
Een duidelijk verschil in de twee sporten is de verschillende stijlen van rackets.

Over het algemeen heeft een squashracket een langere grip en is het hoofd smaller.

Quality Squash Stores is een online squash webshop dat squash rackets verkoopt.

Een racquetballracket heeft een kortere grip en het hoofd is breder. Racquetballrackets hebben normaal gesproken een lus van touw om het handvat dat een speler om zijn pols wikkelt. Dit is om te voorkomen dat het racket uit hun hand glipt tijdens een heftige power-shot.

De regels voor squashrackets zijn meer voorgeschreven dan voor racquetballrackets, waar de regels eenvoudiger zijn.

Voor squash-rackets geldt een maximale lengte van 686mm (27 inches). Dit is vijf centimeter langer dan het maximum voor racquetball rackets, waarbij het maximum 22 centimeter is.

Squash-rackets kunnen tot 215 mm breed zijn, met een maximaal bespannen oppervlakte van 77,5 vierkante centimeter (500 vierkante centimeter). Een racquetballracket heeft gewoonlijk een lichtjes groter geregen gebied, normaal gesproken tussen 100 en 125 duim.

Squashrackets hebben een maximaal gewicht van 255 gram (9 oz), maar de meerderheid ligt tussen de 90 en 150 gram (3-5,5 oz). Racquetballrackets zijn normaal gesproken minder dan 220 gram. Eerlijkheidshalve is het gewicht van de twee soorten racket niet enorm verschillend. Het is meer de vorm die verschilt.

Kortom, racketballrackets zijn korter en breder met een korter handvat, squashrackets zijn langer en dunner met een langer handvat.

Ballen
Het type bal dat wordt gebruikt is een groot verschil tussen de twee sporten, en iets dat echt veel bijdraagt aan de verschillende technieken en strategieën die in de twee spellen worden gebruikt.

Racquetball ballen zijn 2,25 inch in diameter. De diameter van een squashbal is slechts 1,57 inch in diameter.

Een racquetball bal is veel groter en gemaakt van massief rubber. Het is daarom veel vrijgeviger.

Een squashbal is kleiner en gemaakt van hol rubber. De bounce is veel lager.

De lagere bounce van de squash bal betekent dat veel van de belangrijkste schoten in squash worden gespeeld met zeer weinig kracht. Enkele van de meest effectieve schoten zijn drop shots, boasts en lobs.

Bij racquetball is kracht vaak de cruciale winnende eigenschap van het spel.

Techniek
Een goede techniek verschilt aanzienlijk tussen de twee sporten. Het gebruikte type bal speelt hierbij een grote rol, omdat verschillende soorten schoten succesvoller zijn in de twee sporten.

Snij V slaan de bal met Level Racket
In de squash zal het merendeel van de schoten een beetje ‘geknipt’ zijn. Dat wil zeggen, de bal zal een zekere ruggespin op de bal hebben. Het racket is over het algemeen iets naar het plafond gericht, omdat je bij elke worp tenminste een beetje hoogte wilt krijgen.

Backspin helpt de bal beter aan de achtermuur te blijven hangen. Het is ook een cruciaal onderdeel van drop shots, waardoor de drop ‘sterven’ sneller in de voorste hoeken.

Bij racketball wordt de backspin nauwelijks gebruikt. De meer standaard schoten hebben geen spin op hen met het racket dat vlak is. Sommige kills werken goed met een beetje topspin op de bal, waardoor de bal tijdens de vlucht een duik neemt en lager blijft.

Schommel
De swing van de twee sporten is een ander duidelijk verschil tussen beide.

De schommel die nodig is bij squash duurt over het algemeen langer om te leren en is iets complexer. Het racket gaat weer van hoog naar laag naar hoog. Bij racquetball is er meer sprake van een zijdelingse boog.

Gekokte pols V Snap pols V Pols
Racquetballers slaan vaak met een ‘klikpols’ in hun schoten. Een losse pols is daarom vereist. De pols helpt om het racket door het schot heen te slaan, en dit is een belangrijk onderdeel van de kracht van de schoten.

Deze techniek wordt niet aanbevolen bij squash. In plaats daarvan wordt een ‘handpalm’ gebruikt. De pols wordt in een meer statische positie gehouden tijdens de impact met de bal. De belangrijkste reden hiervoor is om de nauwkeurigheid en de richting van het rackethoofd te behouden tijdens alle schoten.

Nauwkeurigheid V Vermogen
Squash is een spel van nauwkeurigheid. Een nauwkeurigere maar minder krachtige speler zal bijna altijd een krachtiger maar minder nauwkeurige speler verslaan.

Een van de belangrijkste kenmerken van squash is het raken van ‘goede lengte’, bijvoorbeeld het raken van schoten naar de achterste hoeken, waarbij de tweede bounce dicht bij de achterste muur is. Een andere functie is om de schoten ‘strak’ tegen de zijmuur te houden.

Andere schoten, zoals drop shots, zijn veel succesvoller als ze net boven de tin en strak tegen de zijwand worden gespeeld.

I

https://www.qss-squash.nl

Kinder ehbo voor een veiligere toekomst

Kinderen denken anders dan volwassenen. Hun brein is nog niet helemaal ontwikkelt en daarom kan kinder ehbo levens redden. Kinderen maken keuzes die volwassenen niet begrijpen. Dit komt doordat hun brein nog niet helemaal is ontwikkeld. Dit resulteert erin dat kinderen nog geen gevaar kunnen herkennen en dus misschien dingen in hun mond stoppen wat in hun keel kan schieten, of kinderen keuzes maken die volwassenen niet zouden maken omdat volwassenen het gevaar ervan in zien. Je wilt zulke momenten natuurlijk voorkomen, maar dit is niet altijd mogelijk. Kinderen zijn onvoorspelbaar en daardoor maken ze onvoorspelbare keuzes en doen onvoorspelbare dingen. Kinder ehbo zorgt ervoor dat u weet wat u moet doen in gevallen van nood.

Waarom een Kinder ehbo cursus volgen?

Kinder ehbo cursus kan u helpen om situaties in te schatten, kinderen in veiligheid brengen en ehbo verlenen. Kinderen die bewusteloos zijn door bijvoorbeeld warmte, of andere gevallen helpt u door middel van de Kinder ehbo cursus. Ook kunnen kinderen zich verslikken. Het is belangrijk dat je weet hoe je moet handelen in deze situaties. Ook komt verbranding vaak voor bij kinderen. Kinderen zijn nieuwsgierig en hierdoor pakken ze vaak dingen waar ze niet aan mogen komen zoals bijvoorbeeld hete koffie. Als een kind hete koffie over zich heen krijgt moet u weten hoe u moet handelen want dit kan veel pijn voorkomen. Ook bij verstikking is het belangrijk dat u snel handelt en weet hoe u moet handelen. Het is op zulke momenten een race tegen de klok en u kunt met de Kinder ehbo cursus veel levens redden. Zo leert u ook bij de Kinder ehbo cursus hoe u moet handelen bij het geval van een hersenschudding. Hersenschuddingen kunnen eng zijn en de juist aanpak is vereist. Het zelfde geld voor het geval van vergiftiging.

Stijve spieren? Fysiotherapie Wageningen

Sporten is goed voor een mens, en met klachten kun je gelukkig bij Fysiotherapie Wageningen terecht. Teveel sporten is niet goed, en iedereen kan gelukkig zelf bepalen wat nog leuk is aan sporten en wat niet meer. Ga je elke week een of meer keren naar de sportschool, prima. Loop je elke dag een half uur, ook prima. Maar bij alle soorten van lichaamsbeweging kunnen er klachten ontstaan. Een deel daarvan kan hoogstwaarschijnlijk verholpen worden door de fysiotherapeuten van Fysiotherapie Wageningen. Zij hebben inmiddels heel veel ervaring opgedaan met onder andere topsporters, huis-tuin en keuken sporters, getrainde maar ook ongetrainde sporters. Maar ook patienten die gewoon pech hebben en een spier verrekt hebben. Ook dan probeert Fysiotherapie Wageningen de klachten te verhelpen.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig?

Dat hangt er maar van af, wat de klachten zijn. Ook hoe lang u ze al heeft, en of ze daadwerkelijk met fysiotherapie weer verdwijnen. De fysiotherapeuten van Fysiotherapie Wageningen zullen alles in het werk stellen u van uw klachten af te helpen. Daar hebben ze de meest moderne technieken voor, ze worden geacht alle bijscholingen te volgen en in de praktijk te brengen. De kennis is altijd up to date, en daar onderscheidt Fysiotherapie Wageningen zich wellicht in ten opzichte van andere fysiotherapie-praktijken. Verder is het erg prettig voor de patiënt dat de wachttijden voor een consult zo kort mogelijk worden gehouden, teneinde iedereen binnen afzienbare tijd van dienst te kunnen zijn en de behandeling te starten. Een groot voordeel, mijns inziens, ten opzicht van andere fysiotherapie-praktijken.

Natuurlijk is het wel verstandig om uw polis van de ziektekostenverzekeraar erop na te slaan, voor hoeveel behandelingen u eigenlijk verzekerd bent. Er is de laatste jaren nogal in de voorzieningen gesneden door de verzekeraars, om maar kosten te besparen.



7 tips om donkere oksels lichter te maken met Skin light

Donkere oksels kunnen van zeer grote invloed zijn op ons zelfvertrouwen. Het is namelijk niet fijn om in de zomer in bikini rond te lopen terwijl we hier last van hebben. Uiteraard hoef je je daar niet over te schamen, heel veel mensen hebben last van donkere of zwarte oksels. Gelukkig zijn er een aantal tips of methodes om donkere oksels lichter maken mogelijk te maken. Zo kan jij dus nog met een goed gevoel de zomer in!

Scrubben

Een eerste belangrijke stap om zwarte oksels tegen te gaan is scrubben. Wanneer je nooit je huid scrubt dan stapelen de dode huidcellen zich op in onze huid. Hierdoor kan het zijn dat je oksels donkerder zullen gaan lijken. Wil je je huid bleken? Scrub daarom dus regelmatig. Het zal niet alleen je donkere oksels lichter maken maar je oksels zullen er ook egaler en verzorgder gaan uitzien.

 

Geen strakke kledij

Onze kleren zeggen vaak veel over onszelf. Echter kan het zijn dat onze kledij een rol speelt bij die donkere oksels. Bij het dragen van strakke kledij kan het zijn dat de wrijving van de stof met de oksels kan zorgen voor donkere plekken. Lossere kledij onder de oksels is dus aangeraden.

De juiste deodorant

De juiste deodorant gebruiken kan wonderen doen voor je oksels. Heel belangrijk is om een voedende deodorant te gebruiken waarin stoffen zitten zoals glycerol en zonnebloem zaadolie. Onze huid is ons grootste orgaan, daarom is het belangrijk om ook hier zorg voor te dragen.

 

Epileren

Scheer je vaak je oksels? Dan kan dit een oorzaak zijn van je donkere oksels. Bij het scheren scheer je namelijk de haartjes heel dicht tegen je huid weg maar de onderliggende wortels en haartjes blijven wel zitten. Daardoor kan het zijn dat je huid onder de oksels donkerder toont. Epileer daarom je oksels, dit neemt de wortels en onderliggende haartjes mee weg.

 

Skinlight review

Een crème tegen pigmentvlekken en donkere vlekken kan ook helpen. Skinlight is er zo eentje. Dagelijks tot 2 keer smeren onder de oksels kan ervoor zorgen dat de oksel na 2 weken gebleekt is. je komt er een zeer lange tijd mee toe omdat je telkens maar een kleine hoeveelheid Skinlight hoeft te gebruiken.

Komkommer

Bruine oksels kunnen ook een ophoping zijn van pigmentvlekjes. In komkommer zitten zuren en ontsmettende stoffen die de huid kunnen gaan bleken. Wrijf met een plakje komkommer over je oksel en laat even inwerken. Na een periode zal je merken dat je oksels langzaam bleker worden.

 

Huisarts of dermatoloog

Heb je al deze tips en middeltjes geprobeerd maar geraak je nog steeds niet af van je zwarte oksels? Dan kan er ook een medische oorzaak aan de basis liggen. Ga daarom eens langs bij je huisarts of maak een afspraak bij een dermatoloog.

 

Ook zo zat van die extra kilo’s?

Dan is het goed om te gaan afvallen Leiden. Wanneer je niet zo lekker in je vel zit omdat je je te zwaar vindt, kan het helpen om te gaan afvallen. Met afvallen Leiden is niets mis, maar je moet er wel volledig achter staan. Doe je dat niet, dan is het heel lastig om je uiteindelijke doel te behalen. Afvallen Leiden doe je natuurlijk voor jezelf en niet omdat iemand je toevallig ‘dik’ heeft genoemd. Daar moet je niet naar luisteren, je luistert naar jezelf. Afvallen hoef je niet alleen te doen, je kunt het samen doen met bijvoorbeeld je partner, vader, moeder, beste vriend of vriendin of met een diëtist. Wanneer je gaat afvallen Leiden met de hulp van een diëtist heb je altijd een stok achter de deur. En dat kan in veel gevallen goed uitpakken.

Een geweldig mooi resultaat behalen

Wanneer je genoeg bent afgevallen en je je weer prettig voelt met je eigen lichaam kan je natuurlijk de hele wereld aan. Laat je vrienden en familie zien wat voor een prachtig lichaam je hebt en dat je er hartstikke trots op bent. Je mag natuurlijk zelfvertrouwen uitstralen, dat doet je alleen maar goed. Wanneer je gaat afvallen Leiden is het goed om voor jezelf ook doelen te stellen. Hoeveel wil je minimaal en maximaal afvallen? Wat is je streefgewicht? En niet te vergeten, wanneer wil je dit doel bereikt hebben? Wil je geleidelijk afvallen Leiden, dan is het samenwerken met een diëtist een goede basis. De diëtist maakt een schema wat in jouw leven past. In dit schema staat bijvoorbeeld wat je wel en niet mag eten en hoe vaak je kunt eten. Een sportschema kan er eventueel ook bij op komen te staan als je dit wilt. Afvallen Leiden kan tegenwoordig al snel door anders te eten.

Je houding verbeteren

Veel mensen hebben last van nek- en rugklachten en weten niet waar dit vandaan komt. Er zijn vele redenen voor dit soort klachten, maar vaak ligt de oorzaak bij een verkeerde houding. Als je de hele dag aan een bureau werkt voor een computer, dan is de kans groot dat jij ook een verkeerde houding hebt, want dit gebeurt heel snel. Het is niet makkelijk om dit aan te passen, omdat je er niet de hele dag mee bezig bent. Hier zijn enkele tips waarmee je toch aan je houding kunt werken.

Tip 1: Ga tegen een muur aan staan en kijk of je houding goed is. Je achterhoofd, schouders en achterwerk moeten de muur raken en je voeten moeten 2 tot 4 cm van de muur af staan. Als het goed is kun je vervolgens nog net met je hand achter je rug. Is de ruimte te groot of te klein, dan is je houding niet goed.

Tip 2: Er zijn veel oefeningen waarmee je je houding kunt verbeteren. Dit zijn oefeningen die zich voornamelijk richten op de rug-, buik- en bekkenspieren. Een oefening die je makkelijk even achter je bureau kunt doen is je schouderbladen samenpersen. Ga rechtop zitten en pers je schouders naar elkaar toe. Dit houd je een paar tellen vast en dan laat je weer los. Doe dit een paar keer per dag.

Tip 3: Ga trampolinespringen! Je zou het misschien niet denken, maar springen op een trampoline heeft heel veel voordelen voor je lichaam. Je traint bijna al je spieren tegelijk, je verbetert je evenwicht en je belast je gewrichten maar minimaal. Een ander voordeel is dat je houding verbetert door het aanspannen en vervolgens ontspannen van je spieren. Lijkt het je leuk? Zoek dan op internet naar de beste inground trampoline voor in je tuin.   

Dit waren de tips om je houding te verbeteren, veel succes!

   

https://www.trampolines.nl/

Een AED kopen doe je hier

Wilt u graag een goede en betrouwbare AED kopen, maar weet u niet zo goed waar u dit kunt doen? Voor het kopen van de meest uiteenlopende en meest betrouwbare AED’s bent u bij ons aan het juiste adres. Wij zijn een erkende dealer van onder andere beroemde merken onder de AED zoals Phillips, Science en Cardiac en beschikken zelfs sinds enige tijd over een webshop waar u de AED direct kunt aanschaffen. Naast het geven van cursussen, vinden wij het erg belangrijk dat wij ook de juiste producten kunnen leveren die aansluiten op de informatie die wij de mensen geven. Het kopen van een AED lijkt misschien heel simpel, maar er komt meer bij kijken dan alleen even een aankoopje doen in onze webshop. Bij het kopen van een AED dient u zich vooraf goed te laten inlichten en wij doen dat graag voor u. Hierbij zorgen wij dat u een AED aanschaft die volledig aansluit bij uw wensen en behoeften en die het beste is voor uw situatie. Hoe belangrijk is een AED nou eigenlijk? Dit is een vraag waarbij het antwoord zeker voor de hand ligt, want het aanwezig zijn van een AED kan levensbepalend zijn.

AED kopen

Op het moment dat er iemand in uw omgeving hartproblemen krijgt en er geen AED aanwezig is, kan het misschien al te laat zijn op het moment dat er medisch personeel aanwezig is. Een AED kopen doe je daarom niet zomaar, maar doe je om de veiligheid en gezondheid van je buurtbewoners, werknemers of klanten te willen waarborgen. Bij het verkopen van een AED vinden wij het niet alleen heel erg belangrijk dat wij onze klanten goed voorlichten over de mogelijkheden van verschillende AED’s, maar schenken wij ook veel aandacht aan het geven van informatie bij het gebruiken van de AED. Heeft u al een AED maar heeft u nog vragen over dit apparaat of is het apparaat kapot en heeft u nieuwe onderdelen nodig? Ook hiervoor bent u bij ons aan het juiste adres. Voor bijna alle AED’s die zich in Nederland bevinden kunnen wij de juiste onderdelen leveren en daar waar nodig gebruiksinformatie verschaffen over het apparaat. U wilt toch ook levens redden? Koop daarom vandaag nog uw AED apparaat. Voor meer informatie of vragen kunt u terecht op onze website of webshop of kunt u bellen of mailen met onze klantenservice. Voor al het advies wordt u vanzelf doorverwezen naar onze professionals.

http://www.reanimerendoejezo.nl/aed-kopen/

De basics voor life-support

Een noodgeval waarbij eerste hulp nodig is kan uit het niets voorkomen. Het is altijd handig om hierop voorbereid te zijn, dus hebben we hier wat tips om je voor te bereiden!

Tijd is essentieel

Bij een hartstilstand is het van belang om binnen 5 minuten te beginnen met basic life support, ofwel reanimeren en beademen. In de situatie dat je iemand bewusteloos aantreft is de eerste stap om te controleren of de persoon reageert op prikkels. Spreek de persoon aan en indien geen reactie volgt pak dan de persoon bij de schouders en schud de persoon heen en weer. Reageert de persoon hier niet op, plaats dan je hoofd boven de mond van de persoon en kijk tegelijkertijd naar de borstkas om de adem te controleren. Ademt de persoon niet meer dan is er sprake van een situatie waarin zo snel mogelijk gestart moet worden met reanimeren.

De stappen

In het geval je zelf nooit een ehbo cursus hebt gevolgd is dit lastig. Daarom volgen nu de stappen die je dan zou kunnen nemen. Het is namelijk altijd beter om wel proberen te reanimeren, ook al heb je geen ehbo cursus gehad. Heb je bij de persoon bewusteloosheid en een ademstilstand vastgesteld, zorg dan voor een veilige werkomgeving en roep om hulp. Indien er geen hulp aanwezig is bel dan 112 en zet je telefoon op luidspreker. Vraag in het geval je met meer personen bent iemand anders om 112 te bellen. Zorg dat de persoon op een platte, zo mogelijk harde, ondergrond ligt op zijn/haar rug. Leg je handen op elkaar en plaats je onderste hand op het midden van de borstkas ter hoogte van de tepels. Duw met gestrekte armen de borstkas 5 cm naar beneden. Herhaal deze handeling 30 keer in 15 seconden, tel hardop de laatste van de 30 compressies. Hierna volgt de beademing. Vraag een ander persoon dit te doen indien mogelijk. Om te beademen lift je met 2 vingers de kin omhoog zodat het hoofd van de persoon wat naar achter kantelt. Hierdoor staat de luchtpijn zo goed mogelijk open. Plaats je lippen over de lippen van de persoon en blaas uit. Kijk wederom naar de borstkas of deze omhoog komt. Adem opnieuw in en blaas nogmaals uit. Mocht de borstkas niet omhoog komen stop dan met beademen als je alleen bent. Hierna ga je door met wederom 30 compressies in 15 seconden. Ga hiermee door totdat er professionele hulp arriveert. Er zijn twee redenen om eerder te stoppen namelijk de persoon begint weer met ademhalen of je raakt zelf uitgeput. Als je merkt zelf uitgeput te raken is het van belang om af te wisselen met een omstander. Met deze stappen is het dus mogelijk om echt iemands leven te (helpen) redden !

Een productief kind ontwikkelen

Buiten spelen is belangrijk voor kinderen. Naast dat het allerlei voordelen biedt in het kader van sociale vaardigheden, biedt het ook een heleboel voordelen in het kader van gezondheid. In dit artikel ga ik jullie vertellen welke voordelen buitenspelen heeft. Misschien kom je zo nog een heleboel dingen tegen die je niet wist of waar je niet aan dacht.

Je gewicht
De eerste is misschien redelijk voor de hand liggend. Door buiten te spelen ben je actief en dit zorgt ervoor dat je calorieën verbrandt. Dit heeft weer als gevolg dat je kind honger krijgt en het makkelijker wordt om hem normaal te laten eten. Als je de hele dag binnen zit heb je meer behoefte aan suikerhoudende producten zoals snoep, koekjes en frisdrank. Honger maakt rauwe bonen zoet en je kan er dus voor zorgen dat je kind gewoon een boterham met kaas eet en een glaasje water of melk erbij. Het zorgt ervoor dat het metabolisme (de stofwisseling) van je kind zich goed ontwikkelt en dit brengt ook weer voordelen met zich mee.

Gezonde lichamelijke ontwikkeling
Zowel geestelijk als lichamelijk zijn kinderen volledig in ontwikkeling. Door buiten te spelen ontwikkelen ze een probleem oplossend vermogen en krijgen ze een inzicht in bepaalde situaties die hun in latere fase in hun leven kan helpen. Hiernaast zorgt buitenspelen voor gezond immuunsysteem en goede ontwikkelingen in het hormonale stelsel. De neurotransmitters in je hoofd kunnen zo goede verbindingen maken en zorgen voor een goede geestelijke ontwikkeling. 

Zoals je leest heeft speeltoestellen hout zoals een schommel kopen een heleboel voordelen. Het zorgt ervoor dat je kind niet de hele dag op de bank hangt, maar ook iets nuttigs gaat doen. Door als ouder deze productiviteit te bevorderen zorg je ervoor dat je kind later ook graag dingen onderneemt. Je zorgt ervoor dat je kind niet lui wordt.

https://www.buitenspeelgoed.nl/

Diabetes en overgewicht

Binnen onze samenleving word overgewicht een steeds groter probleem. Gelukkig zijn de mensen zich er wel steeds meer van bewust dat dit ernstige gevolgen heeft voor de gezondheid van je lichaam. Je kunt makkelijk vaststellen bij je zelf of je overgewicht hebt. Om vast te stellen dan iemand overgewicht heeft wordt meestal het BMI gebruikt. Dit staat voor je Body Mass Index. Je doet je lichaamsgewicht delen door je lichaamslengte en dan in het kwadraat. Hier komt dan een getal uit en dan kun je zelf kijken of dit getal gezond is ja of nee. Een gezond BMI ligt tussen de 18,5 en de 25. Dit is nog een best grote marge. Zit je boven de 25 dan heb je dus overgewicht en zit je onder de 18,5 dan heb je ondergewicht. Beide zijn natuurlijk ongezond, maar in Nederland komt overgewicht vaker voor. Je kunt deze methode niet 100% vertrouwen omdat je spiermassa niet wordt meegerekend. Wanneer iemand heel gespierd is kan het zijn dat hij heel erg zwaar weegt waardoor er een te hoog BMI uitkomt. En dat terwijl diegene misschien helemaal niet veel vet op zijn lichaam heeft. Maar hier kun je zelf wel genoeg rekening mee houden. Voor normale mensen is het een hele eenvoudige en betrouwbare methode. Als je overgewicht hebt dan heeft dit gevolgen voor je gezondheid. Je hebt een grotere kans om diabetes type twee te ontwikkelen. Dat komt omdat overgewicht ervoor zorgt dat je cellen minder gevoelig worden voor insuline. De cellen worde dus soort van insuline resistent en daardoor blijft het suiker in het bloed rondstromen en die gaan weer andere cellen in het lichaam beschadigen. De bloedglucosewaarde is dan over een langere periode te hoog. Je kunt je bloedglucosewaarde meten met een bloedsuikermeter. Zo kan iemand met diabetes bijhouden of zijn waardes nog goed zijn. Een bloedsuikermeter kun je bestellen bij shopvoorgezondheid.

 

http://www.shopvoorgezondheid.nl