De BelastingTelefoon

Heeft u weleens geprobeerd de belastingdienst te contacteren? Het is eigenlijk heel simpel: er is een uitgebreide telefooncentrale ingesteld die u gratis kunt bereiken genaamde de BelastingTelefoon. Bij welke vraag dan ook kunt u daar terecht. Voor particulieren is er geen optie om ook vragen via email te stellen: de dienst kiest voor direct contact via de telefoon. Voor simpele vragen is dit een hele efficiënte manier van klantenservice en het vraagt ook een inspanning van degene met een vraag: dit is goed aangezien erg veel mensen moeite hebben met het Nederlandse belastingsysteem en veel mensen ook de neiging hebben om snel een mailtje te typen zodat ze een kant en klaar antwoord krijgen. Als ze moeten telefoneren zijn ze zelf iets meer tijd kwijt en moeten ze dus goed weten wat hun vraag precies is. Een telefonisch gesprek is vaak efficiënt omdat er makkelijk om extra informatie gevraagd kan worden indien dat nodig is.

Belastingdienst: contact opnemen

Als je dus een vraag hebt moet je bellen. Je krijgt vervolgens een medewerker aan de lijn die getraind is in het efficiënt en klantvriendelijk beantwoorden van uw vraag. Er wordt veel waarde gehecht aan duidelijkheid in het callcenter: uw vraag wordt samengevat en op deze manier wordt er gecontroleerd of klant en medewerker elkaar goed hebben begrepen. Ieder Belastingdienst contact verloopt op deze manier.

Eigenschappen Belastingdienst contact

Naast deze zorgvuldige aanpak is het ook kenmerkend dat je snel wordt doorverbonden bij de Belastingdienst. Contact opnemen betekent dat je niet altijd gelijk bij de juiste persoon terechtkomt, maar het personeel van het callcenter heeft dat snel door en kan u vervolgens verbinden met iemand die gespecialiseerd is in zaken die te maken hebben met uw vraag. U komt dus automatisch terecht bij iemand die u erg goed kan helpen.

http://deklantenservice.nl/bedrijven/belastingdienst-contact/